Wednesday, June 23, 2010

Alhamdulillah

Salam semua... minta maaf kerana sudah lama x update citer terbaru berkenaan dgn diri saya.. hal ini kerana kekangan masa yang dihadapi oleh saya..hhuhu..walhal xlah sesibuk mana pun.. hurm.. syukur kerana atas izin Allah, aku dapat pergi melawat sahabatku di Meru,Klang walaupun pada mulanya banyak kekangan yang mungkin mampu mematahkan hasratku utk ke sana.. namun, apa yg berlaku atas kehendak Allah.. pada mulanya aku ingin pergi menaiki kereta, namun, sempat berfikir panjang..takutkan sesat, aku terpaksa menaiki kemudahan awam.. singgah di S.Alam, aku menunggu rakan2ku selama 2jam..mak ai..lamanya.. tp,SABOR jela...haha... then, selepas itu, aku bersama rakan2ku pergi membuat urusan di banggunan kerajaan negeri selangor.. then, pergi ke bangguna zakat untuk meminta bantuan ke kemasukan ijazah pertama..pada waktu itu, aku hanya ikut, kerana keputusan tawaran u tidak diketahui lagi.. seterusnya, kami singgah makan.. then solat di Masjd S.Alam.. best giler!!!!! 1st time smpai sana even dah 20 tahun dibesarkan di selangor..hhuhu... anyway, thanx kepada raknku syukri dan jua nadia kerana sudi meluangkan masa bersama kami.. thanx jua kepada syukri kerana tinggalkan aku keseorangan di rumah zaid..haha.. nadia? hang memang pemandu hebat!! yang membawa lelaki naik kereta hang..haha... malukan kami aje..huhu... then, aku menginap di singgahsana zaid..kali pertama menjejakkan kaki ke meru...keesokan harinya aku berpuasa sunat di bulan rejab.. semasa hendak berbuka puasa, rakanku memberitahu keputusan U sudah dikeluarkan.. aku pun dengan hati yg tenang, kalut, gementar sikit pun prgi r cek..then, Alhamdulillah..aku berpeluang melanjutkan pelajarn di salah sebuah U di Malaysia..my 1 choice!!!best giler!! aku rase itulah hadiah dan nikmat bagi aku yg berpuasa.. sempat aku sujud syukur kerana masih mampu meneruskan pelajaranku di menara gading.. malam itu, zaid dan farli membawaku ke I-CITY untuk melihat limpahan cahaya bewarna warni disana..huhu.. best r jua..sempat snap pic dan sebagainya.. keesokan harinya pada hari jumaat, aku pun pulang ke rumah.. rasa sedih jua kerana terpakse menyusahkan zaid menghantar aku ke ktm klang..tp apakan daya.. padan muke dia!!haha.. rase kagum aku kepada dia kerana melayan aku dengan baik dan jua kagum melihat tempat dia membesar... hurm.. maaf kerana nukilanku ini tidak sehebat mana..kerana aku tidak mampu untuk berkata-kata..otakku yang sudah tepu ini membuatkan aku kelu untuk menggerak2kan jari jemariku untuk menaip dan menjana idea pemikiran dalam menulis blog ku kali ini....

No comments: