Thursday, July 15, 2010

Dugaan dan Ujian

Alhamdulillah... bersyukur kepada Allah... aku dapat menjejakkan kaki ke bumi ukm ini.. bumi bertuah..bumi hasil dari kesepaduan masyarakat untuk memartabatkan pendidikan di malaysia ini.. ramai yg cakap, arief... bersyukur arief.. bersyukur.. ya,,, memang aku bersyukur.. Alhamdulillah.. namun, aku berasa takut.. takut kerana aku terus leka dalam arus yg xmampu untuk aku hadapi ini.. bertapa hebatnya kebejatan di bumi ini.. aku dapati dunia ini semakin rakus dalam mengejar apa yg mereka ingini... argh!!! pemikiranku kini terbuka... argh!! semuanya sama!! kepolitikan sempit... bertapa aku berasa amat terkejut... terkesima dengan perbuatan golongan intelektual di sini.. bagus!! berani!! namun... alangkah baiknya kalau keberanian itu disalurkan ke jalan yg betul..sadis hatiku ini.. melihat segelintir masyarakat disini.. bagaimana mereka berasa tidak bersyukur terhadap apa yg mereka dapati.. hurm... aku yg baru ini hanya boleh memerhati sahaja corak kehidupan disini yang kadangkala aku berasa sungguh takut melihat evolusi dan cara kehidupan masyarakat sekarang... aku hanya mampu tersenyum... melihat mereka yg sungguh radikal.. terkejut melihat mereka yang hanya berdiamkan diri.. inikah golonganyg kita nanti2 kan? fikir2kanlah.... semoga aku berjaya di bumi bertuah UKM ini..... salam bestari... moga Allah sentiasa ada bersamaku dalam menghadapi perjuanganku ini.......

No comments: