Wednesday, December 15, 2010

sahabat dalam hatiku?

sahabat saya? ungkap menarik untuk aku tulis kali ini..getaran hatiku kali ini beringinkan aku untuk menulis sesuatu..jauh dr lubuk hatiku... siapakah itu sahabatku? sahabatku adalah mereka yg mampu duduk disebelahku tatkalaku berasa sedih..yg mampu menghulurkan tangan dan menarikku keluar tatkala ak jatuh dan tergelincir dari kehidupanku..persoalannya, adakah aku ini mempunyai sahabat.. ya.. mungkin ada..dan mungkin juga tidak..sehingga sekarang aku masih lagi mencari sahabat..bukan kerana aku ini terlalu menjunjung tinggi prinsip sahabat dalam kamus hidupku..namun aku ingin mencari sahabat sejati yg benar2 mampu bersamaku dalam perjuangan ini..namun apakan daya..diriku ini tidak sesempurna mana, namun terlalu ingin mencari kesempurnaan. bak kata org .. "cerminlah diri tu dulu" mgkin itu ungkapan sesuai untuk diriku ini..namun, kalaulah mereka ngerti, di mana aku telah berusaha untuk mnjadi sahabat terbaik.. teringat akan kata2 sahabatku..ya.. mungkin sebagai sahabat barangkali." xpe arief..sekurang2nya kau ada usaha untuk berubah" "arief...kalaulah alangkah bahagianya kalau ak dapat masuk ke dalam duniamu" kata2 ini cukup terkesan dalam diri ini.. susah sangatkah mereka ingin memahami siapa Moaham Arief yg sebenar? atau... entahlah..
sahabtku tidak mengapa jika kita tidak mempunyai minat yg sama..namun, aku berusaha untuk menerima minatmu itu.. itulah sahabat..menerima segala kelemahan dan kekuarangan kita...tidak berkongsi minat sama tidak mengapa.tidak mengapa jua jika tidak mempunyai akal budi yg sama.. mahupun perangai.. namun apa yg penting adalah keikhlasan..diriku ini... benarlah tidak siapa yg tahu.. aku cuba untuk memberi, namun aku tidak berharap agar ia datang kembali..kerana aku sedar aku ini sering disalahi..namun, mengertilah wahai sahabtku, bahawa aku sering mncuba untuk menjadi sahabat yg terbaik..yg kamu senang ketika bersamamu.. senang bergurau denganku..kita tidak pernah menghargai manusia disekeliling kita namun, selepas kita kehilangnnya, baru kita menyesal,,dan kita sedar.. sebab itu akal yg ada perlu diguna..belajar dr pengalaman org lain, dan bukannya dari diri kita sendiri.. mengayati lirik lagu ini..sekadar perkongsian...

Lirik Lagu Sahabat Sejati - UNIC

Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku

C/O :
Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi...

1 comment:

Arif Abdilah said...

jadilah diri sendiri jgn jadi org len..