Monday, May 31, 2010

couple jangan diislamkan








menuju ke alam kedewasaan ini memang mempunyai banyak dugaannya.. namun, dugaan yang paling besar sekali ialah untuk melawan hawa nafsu itu.. siapa yang kalah, pasti akan kecundang jua akhirnya.. tidak dinafikan ramai yang bercouple pada usia muda.. dan akhirnya, mereka sanggup menyerahkan segala kasih sayang mereka kepada psangan.. alangkah baiknya kalau perasaan itu dizahirkan kepada Allah yang maha esa?! maafkan ku..kerana aku jua hanya insan yang kerdil dan lemah didunia ini.. mungkin ramai jua yang melihat bahawa ada jua orang yang "alim'ini berkapel.. namun cara mereka agak berbeza dari yang lain.. mereka tidaklah seperti mana golongan remaja yang sudah hanyut..tetapi mereka ini lebih kepada ciri2 keislaman..jika keluar, mereka membawa adik mereka untuk berteman.. tetapi, adik yg dibawa bukan untuk tujuan bg mengelak ada org ketiga, tetapi lebih kepada hanya memenuhi tuntutan islam semata2.. sesungguhnya ada 99 nikmat Allah dan Allah hanya menurunkan 1 sahaja di muka bumi ini.. iaitu perasaan kasih sayang.. sehingga binatang pun mempunyai perasaan sayang kepada anaknya.. namun, lumrah kasih sayang ini perlu dijaga agar kita tidak terus leka.. selain itu, ada yang bertemu pasangan di program2 dakwah.. dari permulaan dengan ber sms kepada pengenalan yg lebih akrab.. maka timbullah bibit cinta melebihi cinta kita kepada Allah dan Rasul.. mereka senang melafazkan perasaan kasih kepada pasangan yang belum tentu jodoh mereka.. sedar akan ini, aku dengan tekad untuk memutuskan hubungan dan membiarkan sahaja perasaan sayangku kepada kaum hawa berlalu pergi.. aku percaya, jodoh antara adam dan hawa akan ditentukan oleh Allah.. siapakah aku ini untuk merancang sesuatu yang dilarang oleh islam dan kemudiannya berdoa agar jodohku dikekalkan..sedangkan couple itu adalah haram di sisi islam??... malah ada jua sahabatku yang mentarbiyahku dengan mengelak dari bercoulpe.. sedangkan apabila aku selidiki, dia x suke untuk bercouple setelah dia elah di reject oleh kaum hawa.. namun, aku terfikir, adakah ianya ikhlas untuk membenci istilah couple ini ataupun hanya kerana pengalamannya direject sebelum ini.. namun, itulah manusia..aku tidak mampu untuk membuat perhitungan disitu..kerana Allah maha mengetahui segala2nya.. kepada bakal isteriku, aku berharap ianya wanita yang solehah, dari keluarga yang baik2, mempunyai paras rupa yang menyenangkan aku utnuk melihatkan wajahnya suatu hari nanti.. aku tetap aku... maaf bagi siapa yg terasa.. ini adalah hasil nukilanku sendiri...

No comments: